Zara Woman Peach&Blooming Rose Parfüm





Merhaba :)
Blogumda yayınladığım ilk yazım Our Moment Parfümdü. Belki fark etmişsinizdir. Tam 2 sene olmuş ve ben başka parfüm incelemesi yazmamışım.
Eğer bunu bir arkadaşım şaka ile karışık söylemese fark etmezdim bile :)

Bu geçen 2 koca senede bir sürü parfüm kullandım, denedim, beğenmedim. Sürekli bir parfüm alma ve kullanmadıklarımı verme serüvenim oldu. Ama sonunda elimde tuttuğum 2 tane parfümüm oldu.
İlk yazı olarakta uygun fiyatlı olan Zara Peach Blooming Rose'u seçtim. :)



Bilmem biliyor musunuz ama Zara birçok üst düzey dediğimiz markalara muadil parfümler üretiyor. Yani çok beğendiğiniz bir Dior parfümün kokusunun aynısını Zara'da bir anda koklayabilirsiniz.
Bu da güzel bir şey aslında üst düzey markalara para vermek istemiyorsanız uygun fiyata benzerini bulabilirsiniz.

Peach&Blooming Rose'un da benzer kokusu See by Chloe imiş. Ben hiç Chloe marka parfüm kullanmadım. Zaten profesyonel bir blogger olsam üşenmeyip Tekin Acarlarda orda burda bir yerde koklardım. Her neyse :)

Ama araştırmalarım sonucu tam karşılığı olarak bulduğum sonuç budur.


Biraz içeriğindeki notalara göz atarsak ki Zara artık dış paketlemelerine notaları yazmaya başlamış biraz çiceksi meyvemsi bir kokusu olduğunu göreceğiz.

Üst nota: Bergamot ve Şeftali

Üst notalar parfümü sıktığımız anda aldığımız ilk kokudur. Bu üst notalara kanıp parfüm almayın derim. En uçucu etkisi kısa süreli olan kokulardır, üst notalar. Yani bergamot ve şeftali kokusunu bu parfümde bulamayacağız. Eğer siz bu şekil meyvesi kokmak istiyorsanız iki kokuyu orta notada aramalısınız.

Orta nota: Ylang ylang, Portakal Çiçeği ve Güneş Gülü

Orta notalar etkisi üst notalar silindikten sonra duyulan kokulardır. Parfümü parfüm yapan kısım bu kısımdır. Tamamen parfümün size hitap edip etmediğini çiceksi mi yoksa meyvemsi mi veya odunsu bir koku mu orta tondan anlayabilirsiniz. Eğer imza bir parfümünüz varsa ve değiştirmek isterseniz baz ve orta notlarına bakıp başka bir parfümün içeriğinde arayabilirsiniz.

Parfümün orta notalarına baktığımızda çiçeksi bir parfüm olduğunu görüyoruz. Yani siz buradan parfümün temiz, yormayan hafif bir koku olduğunu anlayabilirsiniz.


Baz notalar: Sedir Ağacı, Sandal Ağacı, Musk ve Amber

Baz yani alt notalar, orta notalar kaybolmaya başladığında aldığımız baskın kokulardır. Parfümün ne kadar kalıcı olduğunu alt notalar belirler.

Tamamen gün bitip evimize döndüğümüzde parfümden geriye kalan kokular bunlar olacak.


Benim tenimde kalıcılığı yüksek diyemem. Tamamen bu benim parfümü sıkma şeklimle ilgili bazen özene özene bazende gelişi güzel. Bu açıdan kalıcı olduğunu anlamak zor ama gün içerisinde kokuyu alabiliyorum.

Sıcak havalarda kullanılması zor değil çok etrafınızdakileri tıkayabilecek bir koku değil hatta insanlarla sarılmalı bir samimiyetiniz varsa iltifat alabileceğiniz bir koku.


Şişeleme olarak cam bir şişede, çok ağır değil ama siz genede çantanızda dikkatli taşıyın kırılması en muhtemel parfümlerden biri. Uygun fiyatlı olmasına rağmen üstünde Zara değil de Versace yazsa kabullenirdim. :D

Tüm bunlar dışında 50 tl gibi bir fiyatı var ve hala satışta. :)



Umarım birazda olsa anlatabilmişimdir. :)
Sevgiler 

Yorumlar

Popüler Yayınlar