-2017'de Yapmak İstediklerim-



Merhabalar ^!

Yeni bir yıla gireli baya oldu. Herkes bu konuda videolar çektiler, blog yazıları yazdılar vs. ben kendim için düşündüğüm yeni yıl planımı paylaşmakta geç kaldım. Kime göre geç kalmak neye göre geç kalmak bilmiyorum ama ehm bu yazıyı sizlerle paylaşmak istiyorum ki iş resmiyete ve bir söze dönüşsün :)

Ben 2017 senem için 17 tane madde oluşturdum zihnimde ve öncelikle bunları yazıya döktüm. 15 ve 16'lı yıllarda aklımda kendime senaryolar yazdığım ve hiç gerçekleştirmediğim için bu sene farklı, verimli ve becerilerimi geliştirmek üzerine bir sene tasarladım.

Bir çoğu size klişe gelebilir ama hepimizin hayatı klişelerden oluşuyor. Bunu tatlı bir hale getirirsek neden olmasın :)

Öncelikle sizlere kaba taslak oluşturduğum listemi göstermek istiyorum :)



Ne kadar listem belli oluyor fotoğraftan bilemiyorum ama tek tek  maddeleri açıklayayım.



1. Sürücü Belgesi Almak



Listemi oluşturduğum sırada aslında aklımda hiç olmayan bir madde sürücü belgesi almaktı. Hiç hevesim olmadığını düşündüğüm bir belge ve araba bir anda ihtiyacım haline geldi. 
Evet 2 vasait ile okula gitmek hem zamanımı hemde enerjimi çalıyor.
Yol yakınken yaşımda geçmeden bazı şeylerin pratiğini yapıp belgeyi almalı 


2. Dikiş Makinesinde Bir Şeyler Dikmek


Evimde odamın tam baş köşesinde çok severek aldığım bir dikiş makinem var. Ama ne yazık ki üniversite sınavı, üniversite, vizeler, finaller derken yavrucak öyle dekor gibi kaldı odamda. 
Kullanılmadan eskimesin bekleye bekleye iyisi mi ben bu hobimi canlandırayım ve makinenin tıkırtılarını duyayım.

3. İki Farklı Şehir Gezmek


Çok okuyan mi bilir yoksa çok gezen mi ?
Sanırım bu ikisini birleştirmek bir karışım yapmak gerekir. Güvenli ortamımızdan sıyrılıp yeni yerler görmek gerekir. O halde bu sene 2 şehir ile gezilere başlamalıyım.



4.Kilo Vermek


Galiba bir listenin olmazsa olmazıdır bu madde. Hep pazartesi diyete başlayıp çarşamba bozmak gibi ama bozulmamalı. Bu madde benim için yaza kadar fit olmalıyım değil bir ömrümü sağlıklı kaliteli geçirmek isteme arzumdan kaynaklı. Hem mesleği 7/24 ayakta olan biri -tıp okumuyorum- bünye olarak sağlam olmalı.


5. On Yeni Yazarla Tanışmak


Gezmek dedi isek karışıma kattığımız okumayı unutmamalıyız. 
Bir takıntım olarak bir yazara takılırsam tüm kitaplarını okumaya çabalarım ve bu süreçte diğer yazarları görmezden gelirim. Bu hem benim bilgi birikimime hemde yazarlara bir hakarettir. Bu sevimsiz huydan kurtulmak için 10 okumadığım ama tanışmak istediğim yazar belirledim 


6. İngilizce Seviyemi Geliştirmek


Bu belki bir çoğunuza saçma gelebilir. Başka bir dil yerine neden İngilizce ? Zaten bir seviyen varmış diyebilirsiniz. Aslında bu maddeyi Türkçe olarak düşünmüştüm. Sonuç olarak kendi dilime bile doğru dürüst hakim değilken başka bir dili ileriye götürme girişimim komik gelmişti ama bunu başka bir maddeye sabitledim ve İngilizcemi dahada geliştmeye çabalamayı seçtim.


7. Haftada En Az Üç Yazı Yazmak


Bana blog açmak istiyorum ne tavsiye edersin diyen birine ilk söyleyeceğim şey düzenli paylaşım yap olurdu. Ne görsel ne yazı dili bana kalırsa bir günlük paylaşımdan kıymetli değil. 
Bu benim eksik olduğum bir yan.
Bloguma düzenli yazı girmiyorum bu yüzden bir planım yok.
Büyük hata.
Yazmak lazım. 
Madem bu benim hobim o halde size iyi içerikler yazılar verebilmem için düzene koymalıyım


8. Farklı Beş Müze Gezmek

Youtube'da izlediğim videolara baktığımda gezi seyahat tarzı şeyler izlediğimi ve izlediğim bu videoların hepsinde de müze olduğunu gördüm. 
Beni bu kadar çok mutlu ediyorsa bir müze vlogu seyretmek. Gezmesi hepsinden güzel olacaktır :)

9. Açık Öğretime Kayıt Olmak

Bu madde de ilk maddem gibi hiç aklımda yokken birden isteğim haline gelmiş bir şeydi. Okuduğum üniversite yanında bir bölüm daha olsun kendi kendimi eğitimsel olarak tatmin edeyim durumu :)

Şu an Gastronomi ve Mutfak Sanatları okuyorum yanında bir halkla ilişkiler iyi gider :)

10. Yeni Makyaj Tarzları Denemek


Bu madde benim için yapması hem zor hemde keyifli olanı.
İzlemeyi seviyorum, alışverişini yapmayı kurcalamayı renklerle oynamayı teoride iyiyim ama ya pratik ?
Teoride kalmak istemiyorum


11. Yüz Kitap Okumak


Bu yıl kendime hedef koyduğum okuma sayım

12. Yüz Film İzlemek

Bu yıl kendime hedef koyduğum izleme sayım

13. Üç Farklı Butik Pasta Yapmak


Bölümüm ile ilgili bir madde yerleştirmez isek olmaz. Gelişmek istediğim alan pasta daha doğrusu tatlı üzerine ve okulu beklemek istemiyorum 


14.Fotoğraf Çekmek ve Düzenlemek


Artık telefonumuzdan bile profesyonel fotoğraflar çekebiliyoruz. 
Bu kadar gezmeye görmeye bunları fotoğraflamak  yakışır ve elbette düzenlemekte. 
Bunun bakış açımı ileriye taşımasını umut ediyorum

15. Büyük Bir Puzzle Tablo Yapmak


Bu madde tamamen tembelliğimi kırmak ve aldığım puzzle'i tabloya dönüştürmek için :)

16. Öğrenebildiğim Kadar Kelime Öğrenmek

İngilizce bölümünde sözünü etmiştik. Birçok yeni kelime öğrenmek istiyorum bu hangi dil olursa olsun.

17. Basit Resimler Çizmek


Herkes küçükken resim çizmiştir. Kimisi yeteneğini geliştirmiş kimisi ise çocukluğunda bırakmıştır. İşt ben ortasıyım. Hayalimi kağıda akıtmak istiyorum.


İşte bunlar benim yeni yılda kendimden dilediğim beklediğim maddelerdi. Yılın sonunda hangi maddelere çizik atacağım, göreceğiz 

Sevgiler :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar